Ливанският поет и философ Халил Джубран определя поезията като "поток от радост, болка, изненада и шепа думи от речника". Често обаче именно тази "шепа думи" затруднява учениците, защото е натоварена с богато и многопластово смислово-емоционално съдържание, с внушения и образност, все още непознати за неопитните млади хора или просто трудно възприемани от тях.
Една от предпоставките за разбирането на поетичния език е познаването на художествените изразни средства и тълкуването им. На вниманието на седмокласниците (а защо не и на зрелостниците :D) предлагам упражнение, което включва примери за най-често използваните тропи - думи и изрази с преносно значение, чрез които се провокира въображението на читателя и се разширява хоризонтът на художествените значения на образите, и фигури - съчетаване по специфичен начин на думи или изрази за постигане на определен художествен ефект. Успех!
Страхотно приложение с много възможности ученето и упражненията да бъдат по-интересни и забавни за учениците!
ОтговорИзтриванеНапълно съм съгласна с Вас, Мирослава Николова, и се възползвам от възможностите на приложението максимално :).
Изтриване